Eil. Nr. |
Pavadinimas |
Aprašymo turinys |
1. |
Administracinės paslaugos kodas |
PA11 |
2. |
Administracinės paslaugos versija |
5 versija |
3. |
Administracinės paslaugos pavadinimas |
Specialiųjų poreikių lygio nustatymas ir tenkinimas asmenims, sukakusiems senatvės pensijos amžių |
4. |
Administracinės paslaugos apibūdinimas |
Specialiųjų poreikių lygis yra nustatomas senatvės pensijos amžių sukakusiems asmenims, kuriems Neįgalumo ir darbingumo tarnyba (NDNT) vadovaujantis Specialiųjų nuolatinės slaugos, nuolatinės priežiūros (pagalbos), lengvojo automobilio įsigijimo ir jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos ir transporto išlaidų kompensacijos poreikių nustatymo kriterijų sąrašu, yra nustačiusi specialiuosius poreikius ir išdavusios pažymas dėl jų tenkinimo.
Specialistas įvertina asmeniui reikalingos specialiosios pagalbos priemonių apimtį, užpildo 2 ir 3 priedus ir pateikia juos komisijai, kuri yra sudaryta Šilutės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
Komisija, nustatydama specialiųjų poreikių lygį, įvertina specialisto pateiktą informaciją ir įrašo komisijos išvadą (3 priedas) apie nustatytą specialiųjų poreikių lygį ir jo terminą.
Visa tai surašoma komisijos posėdžio protokole. Parengiamas
sprendimas dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo (arba nenustatymo)
ir teikiamas pasirašyti savivaldybės administracijos direktoriui ar jo
įgaliotam savivaldybės administracijos specialistui. Nustačius asmens specialiųjų poreikių lygį asmeniui yra išduodamas socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos neįgaliojo pažymėjimas.
Atskiri specialiųjų poreikių lygio nustatymo atvejai. Specialiųjų pagalbos priemonių apimtis nevertinama (2 ir 3 priedai nepildomi ir komisijai svarstyti neteikiami) šiais atvejai: · kai senatvės pensijos amžių sukakusiems asmeniui yra nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis. Tokiam asmeniui nustatomas didelių specialiųjų poreikių lygis; · kai asmuo pateikia asmens sveikatos įstaigos jį gydančio gydytojo pažymą (Forma 027/a), kad jam gydyti nuolat reikalinga dializė. Tokiam asmeniui nustatomas neterminuotas didelių specialiųjų poreikių lygis; · kai asmeniui buvo nustatytas darbingumo lygis iki senatvės pensijos amžiaus. Asmeniui, kuriam iki senatvės pensijos amžiaus buvo nustatytas darbingumo lygis (išskyrus specialiuosius poreikius), nustatomas neterminuotas specialiųjų poreikių lygis, remiantis jo pateikta darbingumo lygio pažyma ar neįgaliojo pažymėjimu. |
5. |
Teisės aktai, reguliuojantys administracinės paslaugos teikimą |
·
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo
ministro 2007-11-16 įsakymas Nr. A1-316 "Dėl specialiųjų
poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygų bei taisyklių patvirtinimo ·
Lietuvos
Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010-06-04 įsakymas Nr. A1-220/V-505
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos
Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. gegužės 4 d. įsakymo Nr.
A1-120/V-346 "Dėl Specialiųjų nuolatinės slaugos, nuolatinės priežiūros
(pagalbos), lengvojo automobilio įsigijimo ir jo techninio pritaikymo išlaidų
kompensacijos ir transporto išlaidų kompensacijos poreikių nustatymo
kriterijų sąrašo, tvarkos aprašo ir pažymų formų patvirtinimo"
pakeitimo |
6. |
Informacija ir dokumentai, kuriuos turi pateikti asmuo |
Asmuo (jo sutuoktinis, jo pilnamečiai vaikai, globėjas (rūpintojas) arba jo įgaliotas atstovas arba asmeniui atstovaujantis gyvenamosios vietos savivaldybės socialinis darbuotojas, arba socialinės globos įstaigos, kurioje asmuo gyvena nuolat, socialinis darbuotojas) bei kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats kreipiasi į gyvenamosios vietos savivaldybę ir pateikia šiuos dokumentus: 1. nustatytos formos prašymą (1 priedas-prašymo forma); 2. asmens tapatybę patvirtinantį
dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę); 4. specialiųjų poreikių nustatymo pažymą (SP); 5. 3x4 cm dydžio nuotrauką. Nuotrauka gali būti spalvota arba nespalvota. Nuotrauka negali būti senesnė nei esanti asmens dokumente. |
7. |
Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas) |
Gyvenamosios vietos deklaracija iš Gyventojų registro tarnybos
prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Adresas : A. Vivulskio g. 4A LT-03220 Vilnius Informacija iš SODROS iš Valstybinio socialinio draudimo fondo
valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Adresas: Konstitucijos pr. 12, LT-09308 Vilnius Informacija iš socialinės paramos šeimai informacinių sistemų
SPIS ir ,,Parama - iš UAB ,,Nevda. Adresas: Savanorių pr. 178, LT-03154 Vilnius |
8. |
Administracinės paslaugos teikėjas |
vyr. specialistė Justina Tamošauskaitė, tel. (8 441) 79 238, el. p. justina.tamasauskaite@silute.lt |
9. |
Administracinės paslaugos vadovas |
Audronė Barauskienė
Vedėjo
pavaduotoja, laikinai einanti vedėjo pareigas Kabineto nr. 110 Tel. 79 275 Mob. tel. 8 655 94 831 El. paštas audrone.barauskiene@silute.lt |
10. |
Administracinės paslaugos suteikimo trukmė |
Sprendimas dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo priimamas per 5 darbo dienas nuo visų dokumentų gavimo dienos asmenims, kuriems: · nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis; · kuriems iki senatvės pensijos amžiaus buvo nustatytas darbingumo lygis; · gydyti nuolat reikalinga dializė.
Sprendimas dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo ar nenustatymo priimamas per 20 darbo dienų nuo asmens prašymo pateikimo dienos asmenims, kuriems nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis. |
11. |
Administracinės paslaugos suteikimo kaina (jei paslauga teikiama atlygintinai) |
Administracinė paslauga teikiama neatlygintinai. |
12. |
Prašymo forma, pildymo pavyzdys ir prašymo turinys |
Prašymas dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo (1 priedas) Prašymo pildymo pavyzdys, kai nustatytas nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis Prašymo pildymo pavyzdys, kai nustatytas nuolatinės slaugos poreikis Prašymo pildymo pavyzdys, kai gydymui reikalinga nuolatinė dializė |
13. |
Informacinės ir ryšių technologijos, naudojamos teikiant administracinę paslaugą |
SPIS teikiamos elektroninės viešosios
paslaugos Prisijungus prie sistemos SPIS Gyventojų srities galima pildyti
ir pateikti elektroninius prašymus socialinei paramai gauti, stebėti pateiktų
elektroninių prašymų apdorojimo eigą, gauti informaciją apie paramos
suteikimą ir kt. |
14. |
Administracinės paslaugos teikimo ypatumai |
Administracinė paslauga yra galutinė. |
15. |
Administracinių paslaugų teikimo aprašymų įtraukimas į dokumentų apskaitą |
Dokumentai registruojami 17.3.9 byloje Asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo bylos. |